torsdag 12. juni 2008

Tur til Ålfjorden


Tur til Ålfjorden 10 mai.
Fikk en hyggelig tlf fra Sigbjørn for et par dager siden og han innviterte meg på en tur inn i Ålfjorden etter blålange og annen storfisk! Skulle jeg være med måtte jeg tidlig opp da Sigbjørn kjørte innover på natta(fra Bømlo) og eg skulle være klar på Røykenes kl 07.00. Kjørte innover i et nydelig vær med delvis tåke innover mot Ålfjorden og da jeg kom frem lå tåka tett. Etter at alt utstyret var kommet ombord putret vi oss over fjorden med null sikt. Sigbjørn hadde både radar og kartplotter så plassen ved klubben ble lokalisert og dreggen kastet. Tåka lettet etter bare en halvtimes tid og det var et nydelig vær hele dagen.Første nedslepp resulterte i ei brukende brosme på 8,6kg for meg, men det var merkeligt dødt etter dette. Vi bestemte oss da for å skifte plass, litt lengre inn. Dette resulterte i noe fisk utover hele dagen. Tot 7 brosmer mellom 3 og 8,6kg og 2 blålanger som begge var 4,50 kg. Pga. det fine været sitter jeg nå her som en lyserosa gris.

Ingen kommentarer: