søndag 15. august 2010

Et par turer oppover til Valevåg

Måtte benytte finaværet som er over Haugalandet for tiden og derfor tok jeg og Kurt oss en ettermiddagstur oppover til Valevåg torsdag kveld. Vi bestemte oss for å teste ut Tittelsnes enda en gang! Det blei ikke tatt de største fiskene men noen brosmer og blålanger kom ombord. Kurt fikk den største på drøyt 9kg.

I går lørdag tok jeg meg en tur nordover aleine for å teste ut Tittelsnes igjen. Skulle prøve å lure opp et par brosmer over 12kg. Havnet perfekt med dregginga og havnet på runt 280m dyp. Fisk var jeg borti nesten med det samme. De første 3 timene hadde jeg 5 stk på, men de ville bare opp ca 60-80 meter før de slapp. Vet da søren hva jeg gjorde galt, men da jeg skiftet måten å feste agnet på krokene fikk jeg kroket fiskene. Fikk ikke mengder med fisk, 1 lita blålange og 5 brosmer kom ombord i løpet av dagen. De 3 største var 7,5 - 9,9 og 11,8kg. Det var en nydelig dag på sjøen.

Ingen kommentarer: