onsdag 4. august 2010

2 turer til Valevåg

Etter endt familieferie til Danmark var fiskesuget stort og jeg trengte en tur til Valevåg!
På mandag denne uka ble det tur og Odd Arve var også gira på en tur, så vi dro oppover med stor tro om storfisk.  Ingeting stemte denne dagen, vi feildregget i hyr og him pga. mye vind og sterk strøm. Tror vi dregget 4 eller 5 ganger. Det blei ikke særligt med fisk heller, noe sei, noen lyrer og Odd Arve lurte også ei lita lange på 7-8kg.

Kunne ikke slå meg til ro med dette og tirsdag tok jeg og Kurt turen oppover igjen for å reise kjerringa! Vi dro innover til Tittelsnes for å prøve å lure storbrosma. Det startet greit med ei fin blålange på 8,1kg og ei lita brosme på runt 6kg til Kurt, samt ei lita blålange på meg. Deretter ble det stilt lenge! Men da det nærmet seg full flo begynte det å bli liv igjen. Kort fortalt fikk vi tilsammen 11 blålanger mellom 4-8kg samt 3 brosmer der de 2 største var 10,4kg (Kurt) og 12,2kg (meg)
Det blei en god dag på sjøen :-)

Ingen kommentarer: