søndag 16. august 2009

Ny tur etter Vassilda 14.aug


Da det var meldt drittvær for helga tok jeg meg fri et par timer fra jobb fredag. Turen gikk oppover til Valevåg der jeg satset på at vassilda var i betet. Det var ikke lett å bedømme hvor jeg skulle hive dreggen da overflatestrømmen gikk utover og vind og undersflatestrøm gikk innover.
Det måtte jo gå som det gikk, havnet helt ut på jordet!!! Bestemte meg for å prøve alikevell, men det tok over 3 timer før overflatestrømmen begynte å avta og jeg havnet nærmere punktet mitt.
Først da begynte vassilda å bite.!! De neste 2-3 timene beit det jevnt og trutt. Mista mange men mange ble da med opp også. De største var det riktig fin størrelse på, 1435 og 1460gr. Det er kun noen gram i fra Norgesrekorden som jeg selv har på 1472gr.
Det var ikke annen fisk å få, selv seien som det har vært så mye av i det siste var ikke i betet.

Ingen kommentarer: