lørdag 7. januar 2012

Fiskeåret 2011

Det har ikke vært noe blogging på meg i 2011, men skal prøve å være mere aktiv i 2012.
I 2011 har det ikke vært så mye fiske, først pga. mangel på båt og deretter anskaffelse av ny båt.
Kjøpte meg ny båt i desember 2010, men motor ble ikke montert før til påsken. Ble desverre ikke helt fornøyd med denne og den ble derfor solgt i sommer og en ny bruktbåt ble handlet inn. En Askeladden 500 Angler med 40hk Yamaha. Skiftet ut til en ny motor rett før jul så nå er jeg klar for et fiskerikt år.


Våren 2011 var det et utroligt bra fiske etter Torsk og Sei på vestsiden av Karmøy. Spesielt i området rundt Skudnes ble det tatt mye fisk. Jeg fikk desverre ikke mere en et par turer på vestsiden i denne perioden, selvsagt traff jeg ikke på de helt store fiskene. Fikk en tur med skipper Skeie til Skudnes og fikk på denne turen mye fin Torsk og noen fine lyrer. Skipperen tok selvsagt de størst lyrene som var over 7kg.


I Juli/juni var det igjen klart for en tur nordover til Sørøya. Det var vår 14 tur til den grønne øya i nord.
Vi var ikke helt heldige med forholdene i år, men vi fikk da noe fin fisk som alltid. Ikke noe storfisk i år.
Jeg og Kurt hadde en vellykket tur ut til Ryvaden hvor vi fikk en del fin brosme samt et par hågjeler på over 1500gr.

Resten av året har vært helt begredligt, mye pga. dårligt vær. Det har blåst og regnet så og si hver helg siden sommer....... Er dritlei vind nå. Satser på at 2012 blir mye bedre.
Noen få turer oppover til Bømlafjoden ble det, men ikke noe skikkelig fisk og snakke om......



1 kommentar:

Anonym sa...

Hei, Skal kjøpe båt selv og lurer på hva som gjorde at du ikke var fornøyd med Rana 540 SL. Hadde det med sjøegenskaper/skrogform, innredning/bruksvennlighet eller noe annet?

Mvh Per O